Recenze Hellboy: Pekelná knižnice 1

Pekelný kluk. Myslím že většina z vás Hellboye určitě zná, minimálně z filmů, ale kolik z vás mělo to štěstí číst Hellboye jako komiks. V České republice je tomu již 13 let co vyšlo první vydání prvního dílu. Problém s komiksy v České republice je, že češtinou mluví jenom 10 milionů lidí a komiksy u nás zatím nejsou společností vnímány jako dospělé medium a prodávají se velmi poskrovnu. Díky tomu se dotisky moc často nedělají a Hellboyovi první příběhy jsou v podstatě nesehnatelné zboží. Comics Centrum nám dalo loni výbornou příležitost jak si Hellboye postupně zkompletovat.

Hellboy pekelná knižnice krása

Česká Library edition

Jedná se o edici "na přání" kterou Comics Centrum zavedlo na začátku letošního roku. V podstatě nechává výběr vydávaných knih a komiksů na nás. Oznámí vydání nebo dotisk dalšího dílů některé ze sérií a musí si knihu objednat minimálně 300 lidí, aby ji vytiskli. Zatím se nestalo, že by nějaké nové dílo nevyšlo, ale většinou se počet vydaných výtisků pohybuje kolem 700, takže jsou tyto knihy poměrně limitované. Hlavně tyto "library editions", které váží od tří až šesti kilo a jsou ve velkém formátu s pevnou vázanou vazbou a zlatou ražbou, protože u nich Comics Centrum oznámilo, že je díky náročnosti výroby nebude nikdy dotiskávat.
Pokud si právě říkáte, že tuto knihu musíte mít, tak si musíte pospíšit. Mezi 700 objednanými kusy je i pár knihkupectví, které pekelnou knižnici ještě nabízí.
Díky tomu že knihy stojí od 2 200,- uznáte sami že se nejedná o masovou záležitost a kusů je opravdu pár, protože jsou těžko prodejné, obzvlášť na českém malém trhu. Jak se původní cena od Comics Centra vyvinula k dnešnímu dni, se můžete podívat zde.

Hellboy pekelná knižnice vazba

Tvůrce Mike Mignola (vyslovuj "Majk Miňola) dlouho pracoval jako kreslíř pro Marvel i DC, ale byl to právě vydavatel komiksů Dark Horse, který sáhl po jeho prvotině, kterou sám píše a kreslí. Sám si moc nevěřil a ještě hodně dlouho po masivním úspěchu prvního dílu si vůbec svým dílem nebyl jistý a bylo vidět, že tak trochu tápe co si s pokračováními počít. Dnes je ovšem vidět, že nápady které po celou dobu sbíral a tvořil dokázal poskládat do neuvěřitelného světa a zápletky, která naopak vypadá, jako že její vývoj byl od začátku pevně promyšlen. Vše do sebe zapadá jako po drátkách a dnes je Mike Mignola již žijící legendou a vydává další série z Hellboyova světa.

Tato Pekelná knižnice navíc přináší Hellboye v mnohem větším formátu než byl původně vydáván a opravdu to Hellboyovi moc sluší. Navíc těchto velkoformátových 616 stránek tak krásně voní když knihu otevřete, že pro lidi s podobným fetišem budou tyto obrovské knihy od Comics Centra darem seslaným z nebes. Kniha je opravdu bytelná, má šitou pevnou vazbu což se dnes u knih již moc nevidí. Navíc zlatá ražba a vyražený obrázek dávají vědět každému kdo do ruky knihu vezme, že ta cena zde je opravdu ospravedlněná.

Hellboy pekelná knižnice úvodní slovo

Chlapeček z pekel bojující proti náckům a příšerám

Mikovi se daří povýšit komiks na umělecké dílo. Jeho minimalistický styl kresby, kdy šetří každou linkou a barvou je prostě okamžitě identifikovatelný. Jeho styl přechodů mezi jednotlivými rámečky se může rovnat s Holywoodskými filmy. Někdy je vybraná scéna propracovaná na celou stránku a dokáže výborně akčně a napínavě vyprávět i pasáže jako jsou akční scény.
A těch v Hellboyovi není málo. Hellboy je totiž výsledkem okultních pokusů Hitlerova wehrmachtu vyhrát válku a ovládnout svět. Na svět je přivolán malý pekelný chlapec z jiné dimenze pro všechny známé jako peklo. Ujme se ho jeden  americký profesor Trevor Bruttenholm, který z něj vychová vyšetřovatele paranormálních jevů, pracujícího pro americkou vládu.

Hellboy pekelná knižnice

Hellboy má oproti ostatním vyšetřovatelům jednu velkou výhodu. I když většina z ostatních agentů Ú.P.V.O ( Úřad Paranormálního Výzkumuí a Obrany) má také svoje speciální schopnosti a nadání, tak je to právě Hellboy, kdo nemá téměř žádné limity a umí rány ne jen rozdávat, ale i přijímat. Jeho pravá ruka je celá z kamene, nikdo neví proč a je v podstatě nezničitelná. Hellboy s ní umí dávat docela slušné rány, až praskají kosti a stěny. On sám má hodně velkou výdrž a umí se velmi rychle uzdravovat. Není ale nesmrtelný, můžete ho probodnout a naděláte mu tím v břiše stejnou paseku jako komukoliv jinému On je prostě jenom hodně tuhej bastard z pekel co toho hodně snese.

Hellboy pekelná knižnice skicář

I když vám teď může znít příběh komiksu jako plytký a tisíckrát recyklovaný odpad se superhrdiny a druhou světovou válkou, nenechte se mýlit. Řekl bych že Mike musí mít opravdu rád historii a dobový folklór. Jeho děsivé historky mají většinou základ na konkrétních místech a jejich legendách. Umí je perfektně vyprávět a budete mít pocit, jako že na tom okultním příběhu určitě něco znáte, ale v takovéto podobně s Hellboyem působí naprosto originálním dojmem.

Hellboy pekelná knižnice lívance

Hellboy v čechách

Pekelná knižnice je současně jedna z posledních vstupenek do tohoto světa a dotisk prvních dílů se ani nemusí nikdy dodělat, protože v ČR už většina lidí co Hellboye chce, tak ho již má.
Co Comics Centrum udělá, je že vydá zbylé příběhy Hellboy v této Pekelné knižnici. První kniha obsahuje tedy první 4 knihy, možná ještě letos kolem vánoc nás nechají objednávat druhou knihu, která bude obsahovat knihy 5,6,7 a nově v česku vydanou č. 10. Třetí a poslední knižnice by poté měla obsahovat knihy 8,9,11,12. Pokud si říkáte proč je číslování takto divné, tak je to proto, že Darks Horse se v této Library edition v Americe snaží vždy dávat dvě příběhové knihy a dvě povídkové.

Máme se rozhodně na co těšit pokud si Hellboye chcete pořídit, můžete možná někde ještě sehnat pár kusů tohoto prvního dílu, už za podstatně vyšší cenu než byla původně přímo u Comics Centra, ale pokud chcete Pekelnou knižnici zkompletovat tak vám nic jiného nezbude. Poté se musíme opět všichni složit na zbylé dvě knižnice a naše poličky v knihovně dostanou pekelnou nálož jedné z nejlepších komiksových sérií. Pokud uvažujete o koupi, uvažujte rychle, ceny stabilně stoupají a za chvíli žádné knižnice nezbudou. Porovnání cen Heureka.cz

Hellboy pekelná knižnice 2

Hodnocení : 95%

+ vazba