Heroes of the Storm - recenze

Kdo by to byl řekl, že takto dobrá hra může být zadarmo. Free to play model tu už s námi nějakou dobu je, ale řekl bych že masivní úspěch zaznamenal až po League of Legends. Nu a možná zde se s Heroes of the Storm nechal Blizzard inspirovat a přišel s vlastní MOBA hrou.

Kdo zná Blizzard, tak ví, že oni nevydají nic špatného. To radši budou dělat Diablo 10 let a v určitou chvíli hodí celý vývoj do koše a začnou od začátku protože s tím nebyli spokojeni. Na pole Free to Play her (dále jen F2P) vstoupili ale s jinou hrou. Nejdříve vydali karetní hru ze světa Warcraftu "Hearstone". Jednoduchý princip a návyková hratelnost, tak bych asi definoval jednu z nejhranějších karetních pc her, kterou hned po vydání betaverze hráli miliony hráčů. Podobnou cestou se vydalo i Heroes of the Storm co se týče jednoduché hratelnosti a masivního úspěchu.

Heroest of the Storm je mashup všech světu, které Blizzard vytvořil, takže se zde mlátí postavy z Warcraftu, Starcraftu a Diabla. Mezi sebou si to rozdá například Jayna Proudmoore proti Diablovi, nebo Thrall proti Raynorovi. Už z tohoto vám musí být jasné, že příběh zde není hlavním klíčem úspěchu. Ne ne, ten je v něčem jiném, v rychlé, snadné a návykové hratelnosti.

Pro lidi kteří neznají defens tower hry, jako byla původní Dota, nebo Dota2, League of Legends, atd, se pokusím vysvětlit o co ve hře jde a v čem se liší od konkurence ve svém žánru.
Princip hry je jednoduchý, Hrají dva týmy 5 proti 5, každý hráč ovládá myší svého hrdinu, který má svých 5 unikátních schopností.
Hra se hraje z izometrického pohledu. Mapa je rozdělena zpravidla u konkurenčních her na tři cesty, většinou se hráči rozdělí na horní a dolní ve dvojicích a prostřední vyrazí jeden hráč sám. Po každé cestě v určitých časových intervalech vyrazí vždy skupinka NPC (postaviček řízených počítačem) a mají jednoduchý úkol zničit hlavní budovu v základně nepřátel.
A vy jako hráči jim v tom pomáhate, zabíjíte nepřátelské miniony, ničíte nepřátelské věže na cestách a čistíte si cestu k hlavní budově. U konkurenčních her které si inspirovaly u první Doty (moderská mapa do Warcraft III) sbíráte za zabité hráče peníze a ty měníte za předměty, které vám posilují vaše schopnosti. A v tom tkví hlavní rozdíl Heroes of the Storm.

Zde se Blizzard snaží být mnohem přístupnější a místo toho aby vás nutil naučit se přesnou posloupnost nákupu těch či oněch předmětů, tak předměty zrušil a místo toho nám dal jak jsme zvyklý z jejich her talentový strom. Po určitých nabraných zkušenostech dosáhnete nové úrovně a jednou za čas si zvolíte talent, který určí jakým způsobem budete za svoji postavu hrát.
Zároveň nedochází k tomu, že když by váš nezkušený spoluhráč dotoval protihráče penězi a ti měli během 5 minut nenávratně navrch. V Heroes of the Storm sbíráte zkušenosti společně, takže i když zemřete, nebo hrajete za postavu, která je ze začátku hrozně zranitelná a musí být opatrná, tak máte všichni v týmu stejný level.
To vše vyrovnává síly a otevírá hru i méně zkušeným hráčům. Principy hry se díky tomu rychle naučíte a nemusíte hodiny prohrávat jenom pro to abyste se naučili hrát nějak tak za jednu postavu.

Další odlišností jsou mapy. Po vzoru původní doty, což byla jedna jediná mapa, měli ostatní moba hry vždy stejné rozvržení. Tři cesty a vždy stejný cíl, zničit nepřátelskou základnu. Heroes of the Storm má vícero druhů map a pravidelně vydává nové. Už se v nich nechodí v klasickém rozvržení jako v ostatních hrách, někde jsou cesty dokonce jenom dvě takže vás dokonce nutí rozdělit na 2 a 3 hráče. Navíc je jednou úkolem na mapě sbírat dublony a nosit je pirátovi, který započne bombardování nepřátelské základny, jindy zabíráte chrámy a bojujete v nich proti NPC. Nejnovější mapa je vytržena z Diabla, kde proti sobě bojují titáni světla a temnoty, teamu který jako první zabije nepřátelského titána přijde jejich týmový titán na pomoc.
To dává hře nový zábavný prvek, který konkurence nemá. Není to jenom o tom mydlit nepřátele a zničit jim základnu, je to i o spolupráci na vedlejších úkolech.

Jedna hra trvá zpravidla 10 - 30 min, což znamená, že to není takový žrout času jako jsou Diablo, nebo World of Warcraft. Hra je zcela zdarma. Můžete si zaplatit reálnými penězi odemknutí nových postav, ale pokud nechcete za hru dát ani korunu tak si na postavy můžete vždy našetřit herní měnou.
Hru můžete stahovat na oficiálních stránkách.

Hodnocení : 85%

+ rychlá, zábavná hratelnost